Omtale
Mayday, mayday, mayday! Stans Mia Hansen-Løves Maya, jeg vil av
Oslo Pix 2019: Sjelden har en film om å finne seg selv vært mer unødvendig enn Maya. At dette makkverket er signert Mia Hansen-Løve er mildt sagt en kjip overraskelse.
Oslo Pix 2019: Sjelden har en film om å finne seg selv vært mer unødvendig enn Maya. At dette makkverket er signert Mia Hansen-Løve er mildt sagt en kjip overraskelse.
Tradisjon tro har kåringer av årets beste filmer kommet strømmende inn de to første ukene i desember, og blant topplistemakerne finner vi blant annet Cahiers du cinéma, Sight & Sound, Film Comment, The Playlist og kultregissøren John Waters. [11]
Mia Hansen-Løve åpner fortolkningsrom uten fasit; idéer plantes, men må vannes av en aktiv tilskuer.
Berlinalen 2016: Den franske regissøren Mia Hansen-Løve (Le père de mes enfants, Eden) deltar i festivalens hovedkonkurranse med sin nye film, Dagen i morgen – et coming of middle age-drama med Isabelle Huppert.
Mia Hansen-Løve er en filmskaper vi følger med stor interesse på Montages, og nå foreligger det ny informasjon om hennes neste film, L’avenir («Fremtiden»), med Isabelle Huppert i hovedrollen.
I denne podkasten snakker vi Mia Hansen-Løves Eden – en nøktern, men medrivende film om en viktig epoke i fransk populærkultur.
Mia Hansen-Løves andre spillefilm er så liten og vanlig at den står i fare for å bli mikroskopisk, men livsvisdommen hun byr på er verdt å ta med seg. Da blir den alt annet enn forglemmelig.