Cannes 2016

Filmfrelst #227: Cannes 2016 – Park Chan-wooks The Handmaiden

Cannes 2016: I denne andre spesialepisoden fra Cannes diskuterer vi Park Chan-wooks The Handmaiden (Agassi) – en visuelt forførende, men også intrikat og tidvis forstyrrende film.

Park Chan-wook nyter høy status blant cineaster flest – ikke minst for Oldboy, som vant Cannes-juryens Grand Prix i 2003, da Quentin Tarantino var formann. Rent visuelt er The Handmaiden om mulig enda mer detaljert og idérik enn hans tidligere filmer, men vi får ikke hvile særlig lenge i hvert bilde – tvert imot går det veldig fort i svingene! Mye skal fortelles på (relativt) kort tid, og vårt podkast-panel er litt uenige om hvorvidt dette er en kvalitet ved filmen eller ikke.

Ved mikrofonene sitter Sveinung Wålengen, Thor Joachim Haga og Lars Ole Kristiansen.

God lytting!

Skriv ut artikkelen Skriv ut artikkelen 1 kommentar

  1. Vi rakk dessverre ikke å diskutere dette temaet i podkasten, men jeg blir stadig mer overbevist av den feministiske slagsiden til AGASSI (THE HANDMAIDEN). Krass kritikk av kvinnediskriminering i japansk populærkultur.

Din kommentar

Du kan bruke følgende koder:
<a href="http://montages.no">lenke</a>
<b>fet skrift</b>
<i>kursiv</i>
<blockquote>sitat</blockquote>