Se den første plakaten til Jurassic World

Den fjerde filmen i Jurassic Park-franchisen, Jurassic World, får premiere 12. juni neste år, og med denne teaserplakaten igangsettes det som etter alle solemerker blir en omfattende markedsføringskampanje.

Om regissør Colin Trevorrow i det hele tatt vil være i nærheten av å tangere Steven Spielbergs briljanse i originalen vil vise seg. Men selv om filmen lykkes rent kunstnerisk, møter Universal Studios en utfordring i kampen om kinogjengerne.

Dinosaurer var på moten hos barn og ungdom med bøker og forstørrelsesglass på 90-tallet, men i dag kan konseptet fremstå utdatert hos målgruppen. Da må det være en målsetting å lokke nostalgikerne inn i salen – og dem er det mange av, for Jurassic Park står fjellstøtt som en av tidenes mest innbringende filmer. Det er imidlertid en gjengs oppfatning at de to oppfølgerne Jurassic Park: The Lost World og Jurassic Park III på ingen måte klarte å leve opp til den første filmen, og dermed er det en viss risiko for at gamle fans simpelthen vil avvise muligheten for en respektabel fjerde film. Det blir spennende å se hvordan det hele utarter seg – 3D-relanseringen av originalen i fjor ble en suksess, og vi i redaksjonen har tro på at Jurassic Park-konseptet har tålt tidens T-Rex-tann.

Universal har valgt å holde på logoen og looken fra promomaterialet til de tidligere filmene, og signaliserer i så måte at de ikke vil bevege seg langt vekk fra oppskriften. Taglinen lyder «The Park Is Open», og antyder at vi kommer til å returnere til Isla Nublar – øya vi ble kjent med i den første filmen.

Her kan du se den offisielle teaserplakaten, samt en håndtegnet variant, signert Mark Englert, som ble presentert under San Diego Comic Con for et par måneder siden.

Skriv ut artikkelen Skriv ut artikkelen Din kommentar

Du kan bruke følgende koder:
<a href="https://montages.no">lenke</a>
<b>fet skrift</b>
<i>kursiv</i>
<blockquote>sitat</blockquote>