OmtaleMatte overflater i Ridley Scotts Napoleon [3]Av Thor Joachim HagaHver gang høydepunktene trer ut av den matte tåken i Napoleon, er det kunstneriske nivået så skyhøyt at det bare forsterker ønsket om noe mer helhetlig visjonært. [3]
Venezia 2020Å forsvinne inn i historien – en samtale med Mona Fastvold om The World to ComeAv Andrea SkotlandVi intervjuet norske Mona Fastvold i Venezia, der hennes andre spillefilm som regissør, The World to Come, hadde verdenspremiere under festivalen. Nå vises filmen under Oslo Pix 2021.
PodkastFilmfrelst #413: Venezia 2020 – Kornél Mundruczós Pieces of a Woman og Gia Coppolas MainstreamI denne episoden diskuterer vi Kornél Mundruczós Netflix-aktuelle Pieces of a Woman.
Venezia 2020Filmfrelst #411: Venezia 2020 – Mona Fastvolds The World to Come og Almodóvars korona-kortfilmVenezia 2020: I denne første episoden fra årets filmfestival i Venezia diskuterer våre utsendte norske Mona Fastvolds The World to Come og Pedro Almodóvars korona-kortfilm The Human Voice.
PodkastFilmfrelst #235: Et helt halvt årI denne podkasten diskuterer vi filmatiseringen av Jojo Moyes' bestselger Et helt halvt år.