William Eubank har vært et ukjent navn for oss, frem til vi for kort tid siden snublet over denne suggererende traileren til hans nye science fiction-thriller The Signal.
The Signal hadde verdenspremiere ved årets Sundance-festival, hvor den fikk en noe delt respons fra pressen. Mottagelsen er imidlertid ikke uten lyspunkter; i sin anmeldelse for Chicago Sun-Times skriver Bruce Ingram at «some of the standout sequences (including, yes, the Mind-Blowing Twist Ending) suggest that Eubank could have a terrific future as a director», og Glenn Kenny innleder sin anmeldelse for Rogerebert.com slik:
I came out of the press screening of The Signal half-impressed and half-irritated, and the reason I’m giving the movie three stars instead of the two-and-a-half a large part of me believes it has earned is because I’m not quite sure what I’m more irritated with: the movie or myself.
Jevnt over virker det som om kritikerne har latt seg imponere av Eubanks teft for det visuelle. Stemningen og tonen i traileren minner om Shane Carruths innovative og hypnotiske Upstream Color, uten sammenligning for øvrig. IMDbs synposis av filmen lyder som følger:
On a road trip, Nic and two friends are drawn to an isolated area by a computer genius. When everything suddenly goes dark, Nic regains consciousness – only to find himself in a waking nightmare.
Eubank har tidligere regissert det The Thin Red Line-inspirerte sci fi-dramaet Love, der han selv stod for både manus, regi, foto og produksjonsdesign. I tillegg har han laget en rekke kortfilmer og musikkvideoer.
Vi er spente på å se The Signal, som hadde amerikansk kinopremiere 13. juni. Se traileren her: