Dekadanse og erotikk i ny trailer til Park Chan-wooks thriller The Handmaiden

Den nye traileren til Park Chan-wooks Cannes-klare The Handmaiden gir lovnader om en intens og visuelt overveldende thriller fra 1930-tallets Korea.  

Den sørkoreanske auteuren vil knive om Gullpalmen i Cannes med den erotiske thrilleren The Handmaiden. Denne nye traileren er helt uten dialog, men gjennomtrukket av Parks virtuose visualitet og den morbide tonen vi så godt kjenner fra hans tidligere filmer (Oldboy, Thirst, Stoker.

The Handmaiden tar utgangspunkt i Sarah Waters’ roman Fingersmith (2002), om foreldreløse Sue, som vokser opp blant tyver (såkalte fingersmiths) i det viktorianske London. Som ung voksen innynder hun seg som tjenestepike hos en styrtrik arving for å hjelpe Richard ‘Gentleman’ Rivers med å kapre kvinnens hjerte, slik at han kan få kontroll over formuen hennes.

Parks versjon er flyttet til 1930-tallets Korea, da landet var underlagt japanske styresmakter, og regissøren selv beskriver adaptasjonen som en lesbisk krim/thriller preget av et dekadent stiluttrykk: «There’s a strong element of eroticism, and of course there will be humor.»

Med denne snutten seiler The Handmaiden med fulle seil inn som en av våre største forhåndsfavoritter i hovedkonkurransen. Første visning i Cannes finner sted lørdag 14. mai, og Montages’ utsendte vil rapportere straks de har fått anledning til å se filmen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=R-Rxj9-RfRs

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.09.12

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.09.24

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.09.43

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.10.01

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.11.38

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.11.58

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.12.15

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.13.11

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.12.53

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.13.34

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 11.13.48