AnalysenAnalysen: De dødes tjern (2019) [4]Av Christer Bakke Andresen«Det mest gripende med Nini Bull Robsahms De dødes tjern er dvelingen ved tjernet, de lange kamerakjøringene gjennom det gamle huset, hintene om et skyggeland – et speilbilde av de levendes verden.» [4]
AnalysenAnalysen: Amnesia (2014) [7]Av Endre Eidsaa LarsenTo tendenser i norsk filmproduksjon – en interesse for sjangertro skrekkfilmestetikk og en konsentrasjon om nære, mellommenneskelige forhold avskåret fra en politisk virkelighet – finner et delvis fruktbart samspill i Amnesia. [7]
AnalysenAnalysen: Hjelp, vi er i filmbransjen (2011)Av Maria Moseng«Mer enn et poengtert oppgjør med norsk filmbransje, oppleves Hjelp, vi er i filmbransjen som et symptom på en av film-Norges mange barnesykdommer: komedieformatets mangel på alvorlig moro.»