Cannes elsker Godard: Årets festivalplakat henter sitt motiv fra Pierrot le fou

Cannes 2018: Det er ingen tvil om at verdens største filmfestival elsker Jean-Luc Godard – legenden som selv nekter å sette sine bein på Croisetten.

Det er bare to år siden sist Cannes hyllet Godard på sin offisielle festivalplakat, i 2016, da motivet ble hentet fra Le mepris (1963). Årets designer, 27 år gamle designeren Flore Maquin, baserer seg på et bilde fra en av Godards mest populære og kultforklarte filmer, den fargesprakende Pierrot le fou («Min venn, Pierrot», 1965).

Resultatet kan ikke sies å være spesielt minneverdig, men etter fjorårets totalfiasko, med en plakat som retusjerte selveste Claudia Cardinale (les: sakset henne tynnere), er vel alt som er stuerent å betrakte som gode nyheter.

Cannes-festivalen starter allerede 8. mai i år, og vil vare til og med lørdag 19. Montages vil som vanlig være til stede og rapportere om årets filmer i hovedkonkurransen og sideprogrammene.

*

Skriv ut artikkelen Skriv ut artikkelen 1 kommentar

  1. Mads sier:

    Var jo en ypperlig anledning i år med Bergmanns 100-årsjubileum å gi en liten hyllest til han…

Din kommentar

Du kan bruke følgende koder:
<a href="http://montages.no">lenke</a>
<b>fet skrift</b>
<i>kursiv</i>
<blockquote>sitat</blockquote>