Panic Room

Flashback

Panic Room

That’s the job. That’s what it is. Doing cool stuff like designing shots is 1 percent of your life. The other 99 percent is holding everything together while there’s total fucking chaos, maximizing the amount of hours that you have in order to get stuff, pulling shit out of your ass to fix things, being able to work on your toes. It’s not all about going [framing a shot with his hands], ‘We’ll do this, and then we’ll do that.’ Well, now do it with a fucking Teamsters strike, with 150 people who are exhausted, who think that everything you’re doing is, you know, gilding a lily -- ‘You don’t need that shot.’ I love when people say that.

David Fincher om å regissere

Skriv ut artikkelen Skriv ut artikkelen 2 kommentarer

  1. Anders sier:

    Blir ikke long take eller sequence shot en mer presis term? En long shot kan vel være flere ting.

    Nå aner jeg ikke anatomien til hvordan dette her er gjennomført, men det må da være veldig mye CGI inn i bildet her, med gode muligheter for avbrudd osv?

    Av nyere filmer som blander long takes og teknikk syns jeg Joe Wright (Atonement) og spesielt Alfonso Cuarón (Children of Men) har bedre bidrag.

  2. Dag Sødtholt sier:

    Helt enig at Children of Men er helt rå på dette området. Jeg husker spesielt scenen der hovedpersonene kjører i en bil og blir stoppet av en veisperring eller noe slikt. Sjelden at rent tekniske virkemidler kan skape en slik “ut-av-kroppen”-opplevelse.

Din kommentar

Du kan bruke følgende koder:
<a href="http://montages.no">lenke</a>
<b>fet skrift</b>
<i>kursiv</i>
<blockquote>sitat</blockquote>