flashback-frenzy

Flashback

Frenzy

It’s delicious to watch Hitchcock using the camera. Not a shot is wasted, and there is one elaborate sequence in which the killer goes upstairs with his victim. The camera precedes them up the stairs, watches them go in a door, and then backs down the stairs, alone, and across the street to look at the outside of the house. This shot is not for a moment a gimmick; the melancholy of the withdrawing camera movement is one of the most touching effects in the film, despite the fact that no people inhabit it.

— Roger Ebert om Frenzy.

Skriv ut artikkelen Skriv ut artikkelen 1 kommentar

  1. Geir Jardar Olsen sier:

    FRENZY er utvilsomt Hitch’s siste MESTERVERK. Hans siste film, Family Plot, ville blitt sett på som en god film av alle andre men etter Hitch sin standard er den fryktelig middels. FRENZY derimot er en sitrende god thriller, med av alle ting en kald London-seriemorder i sentrum for begivenhetene, fantastisk spilt av Barry Foster, og ispedd Hitchcocks groteske svarte humor. Hitchcock vendte tilbake til sin favorittformel, om den uskyldige som flykter fra lovens lange arm samtidig som han forsøker å bevise sin uskyld. Dette er spenningens mester i storform, helt frem til den fantastiske sluttscenen! Og husk; ta på deg slipset ditt! :D

Din kommentar

Du kan bruke følgende koder:
<a href="http://montages.no">lenke</a>
<b>fet skrift</b>
<i>kursiv</i>
<blockquote>sitat</blockquote>